Saturday, April 21, 2012

Saya Nak Jadi Kaya

Dear cik Diary,

Saya rasa saya ni dah banyak berubah. Ade perubahan yang baik, but ada jgk yang macam makin teruk. Kadang kadang saya saya nak kembali ke zaman kanak-kanak yang penuh rasa happy.

Saya ni tak pandai berkawan ke? I can feel that people around me macam tak nampak kewujudan saya. Am I being paranoid? haha. oh mungkin hormon tak berapa nak stabil sekarang tu yang fikir bukan-bukan. agaknya lah.

Kaki kebas. kejap, kejap. nak ubah posisi duduk. kaki dah rasa semutsemut. grrr. Benci.

okay, sambung lagi. Saya rasa saya ramai kawan. cuma saya kurang pasti adakah mereka anggap saya sebagai kawan? Only Allah yang tahu.


Tak apalah.,.bak kata seorang insan,



cik Diary,

Saya selalu hidup dalam angan angan. Saya selalu rasa nak jadi kaya. nak jadi kaya. nak jadi kaya. Sebut berkali kali sebab mak cakap kata2 tu doa. Amin... hehe. Tak salah berangan kan. Angan- angan saya adalah cita cita saya. Cita cita saya adalah impian yang saya akan usaha dapatkan selagi yang saya mampu. InsyaAllah, doakan sama untuk saya.

Nak jadi kaya tak bermaksud seseorang tu materialistik. Saya ni boleh dikatakan sayang duit. hehe. Bila dah spent duit tu, sometimes balik rumah akan rasa semacam. Sebab apa sayang duit? Sebab saya bukan dari family berduit. Kadang kadang rasa jeles dengan kawan kawan yang boleh dapat apa je yang diminta. Yang boleh call parents dia, ask this dan that and kejap je boleh dapat. Tapi rasa cemburu tu bila dijadikan anjakan paradigmanya, saya jadi lebih bersemangat untuk jadikan angan angan kepada realiti.

Mampukah saya?

Yang penting bagi saya, apa yang mak saya ingatkan,

Abang kamu dah sambung degree. Takkan kamu nak sampai diploma? Aim for the highest, Nor. Kalau tak dapat nak bantu ayah pun, atleast bantu diri sendiri. Belajar tu bukan untuk orang lain, tapi untuk diri sendiri. 

Yes mum. I'll do it. Saya akan jadi kaya. InsyaAllah., :')


sampai disini dulu,.


~MsKay~

2 comments:

Unknown said...

suka ah cara penulisan baru ni. hehe


takpe, kalau rasa mereka macam tak nampak kewujudan anda, care lebih untuk mereka. tanpa mengharapkan apa2. insyaAllah diri sendiri akan rasa bahagia :)

ms kay said...

syukran ya cik bunbun. hehe.

tu lah yang kay buat sekarang. befriend with everyone. kita pun sedar yang kita tak ada apa-apa untuk orang pandang kita.

:)