Wednesday, May 5, 2010

Teka Teki Teka Tekuk :D

Assalamualaikum da Salam Sejahtera.....hari ni aku rase nak letak mende len2 yang aku tak penah letak lagi.....haha..apekah??


Entry hari ni berkenaan teka teki yang kiter rase sengal2 ubi yang kengkadang wat kiter rase cam nak tampar si pemberi teka teki tuh...hakhak;> aku lah rasenye yang paling kerap terkena ngan teka teki ni..hahaaa..aku nak kongsi jugak teka teki tidak buleh belah yang pernah aku jumpe.........


---------------------------------------> SATU <--------------------------------------Disuatu kawasan yang tak berlampu, ade sebuah kerete yang laju ala2 ferrari kesukaanku dipandu oleh sorang lelaki..dari arah bertentangan, terdapat sebuah motor berwarne itam yang tak pasang lampu, berpakaian seba hitam dan kebetulan wajahnye pun gelap ala2 arang gitu.....Tetibe mereka bertembung tapi pemandu kerete tu sempat brek...macam mana Pemandu tu leh nampak Si Penunggang?hahaaa..keliru bukan? haha..macam mane tu? ape jawapannye? haha..SALAH...SALAH..SALAH...! hakhak:PPJAWAPAN: BUKAN WAKTU MALAM PUN..HARI SIANG, NAMPAK LA..


---------------------------------------> DUA <-----------------------------------Terdapat banyak jenis buah dalam dunie ni kn? tapi dalam banyak2 buah tu, apekah tige buah yang akan terselamat dalam kebakaran di sebuah kedai buah buahan kat simpang tige tu? hahaaa...korang ley jawab ker..? konfem takley en? haaaaaa..Tetttt..! mase da abis.. tgk jwpnnye..JAWAPAN:buah cempedak pasal kat luar pagar, buah keranji pasal dalam perahu, pisang emas yang dibawa belayar...


------------------------------------> TIGA <----------------------------------------Satu lagi ni memang best...oke..aku berjalan diatas pasir tanpe menjejak air pantai..namun hairannye bile ku toleh ke belakang, tiade kesan tapak kakiku...aku ni manusia biase, harap maklom;Dcamno tu jang? Dapek jawab tak ni? hahaaa..tak yah sesusah..aku da sediakn jawapannye..hahaaaJAWAPAN: aku jalan mengundur...lalalala


----------------------------> EMPAT <--------------------------------------------oke..yang seterusnye ni berkenaan lelaki sahaje ye..hahaaMengape guru sejarah botak di bahagian belakang kepale sedangkan profesor botak di bahagian depan? hahaha...sile lah teka?JAWAPAN: sebab guru sejarah memikirkan masa lampau sedangkan profesor memikirkan mase hadapan....


------------------------------------> LIMA <-----------------------------------------ini aku dengar kat rancangan tv9..haha..aku rase cam sengal sangat soklan dier tapi kelakar jugak..hakhak...sile ikut ketawe bersameku..XDDDalam banyak banyak ikan, ikan pe masuk dulu dalam air? hahaa..soklan bengong gak ni...JAWAPAN: kepale ikan.. aku rase cam nk sekeh je pengacare tu..haishh..hahahaa..

okeh...banyak lagi sebenarnye..tapi aku rase malas sangat nak tekan keyboard ni..hahaa..hope korang terhibur ngan teka teki tu..

Sekian. Wassalam:)

5 comments:

mirolz hazhar said...

khahahha.. mner dpt teke teki nih... mmg sebngal tol... rajen ko kmpol ek... huhuh....

ms kay said...

hahaha:P tanye pakcik gugel...

Unknown said...

hahahahaXD
suke yg no 5 tu.
hahaha
buleh x mane pilih2 camni?

ms kay said...

aku siyes nk sekeh jer host tu..aku punye la meneke bukan2..hakhak:P

Syahirah said...

kay,,suke yg pasal cikgu sejarah tu..haha