Saturday, July 30, 2011

Salam Ramadhan ;)

Assalaamualaikum. :)

Ramai kawan-kawan kelas attend dinner persatuan diploma sains. Semua dah prepare baju cantek untuk malam ni..Aku takda baju cantik. Aku takda jumlah duit yg 'cantik' untuk beli baju cantik. jadi aku decide untuk tak pergi. Yati pun tak pergi. geng tetap selamanya geng. haha. Mungkin kalaulah semester 5/6 nnt ade dinner lagi, aku pergi. sekarang ni duit pt dah susut kot. so, memang kena careful nak belanja itu ini. yati la saluu ajak aku berjimat. bagus la yati. haha :D

Puasa dah dekat. InsyaAllah, lusa ni semua umat islam akan berpuasa selama sebulan. Ramadhan alMubarak. bulan ibadah yang penuh berkat. Ramai duk post kat facebook, twitter, formspring bertanya : Puasa da abes ganti? -.-" haha. adat lah tu seminggu dua before puasa. budak lelaki pun sebok gatal tanye apehal? hahahaa..

Masa kecik-kecik dulu umur yg tak berapa nak skolah lingkungan 5 taun kot aku rasa. Mak aku sukee buat kuih bom. korang tau ke kuih bom? haha. meh aku tunjuk sket.

sedap oh. da lama gila ta makan kuih ni.
credit:pakcik gugel
ade cerita sebalik kuih bom ni. hahaha. sambungan cerita diatas, aku budak hingusan yang tak puasa. satu untuk pinggan, satu untuk aku. (ala2 iklan cornflakes tu la. haha) maka dengan riang ria kanak-kanaknye, aku berlari- lari sambil menikmati kuih bom tu.. eh, ade abang la kat sane..aku pun terkinja-kinja pegi kat abang pastu ckap.. "sedaaaap kuih ni.. nak? " sambil mengoffer cik abang tu.. adik yang baik aku ni. mak salu ajar, ape2 kena kongsil. hahaha. tetiba je dia angin "aku puasalah!" ahaha. aku dengan tersengih-sengihnya.."oooo...lupelah" aku rasa mesti abang aku bengangg doe.. dah la dia pun agak dalam darjah 3 je. konfem tergugat iman. ngahaha ;p

-





-





-




-

keluar bilik kejap tengok FIE ngan SYUN yang dah cun melecunnnn.! waaa. siyes cantik kotttt! hehek. babai. tinggal la aku dengan MAYY je kat umah ni. Selamat Dinner lah korang. Have fun!!

dah takde mood nak taip. aha. tetibe je oh.. :p

amik je lah niat puasa ni..hee. pakej dengan doa berbuka. Salam Ramadhan Bloggers!







wassalam :)



2 comments:

Unknown said...

haha selamat berpuasa ;)


kejadah ade adik camni oh hwakakakakaka

ms kay said...

thanks :)


haha. untung ape dapat adik macam aku.. ;p