Friday, May 20, 2011

kawan sejati tu macam mana?

Assalamualaikum.

I'm juz thinking.. apekah saya seorang kawan yang sejati? apakah mereka benar kawan sejati saya?
apa kawan sejati tu? kenapa taip skema-skema ni? hahaaa :D

menteri ni luahan hati. hahaa. aku memang suka luahkn hati kat belog kesayangan aku ni. even i know that takde sape nak bace enteri buruk ni...at least adelah tempat mengaduu kan.  entry sentaphatimaknak ni bersifat umum. aku tak tujukan persnally kat sesape ek. hehek :D

pada aku, kawan is kawan. memang orang sekarang ni, tak berapa nak rapat dengan orang if tak ada kepentingan..


  • aku kawan dengan dia sebab dia banyak tolong aku
  • aku kawan dengan dia sebab bapak dia kawan bapak aku
  • aku kawan dengan dia sebab dia cantik
  • aku kawan dengan dia sebab dia genius tahap gaban
  • aku kawan dengan dia sebab dia ada adik cun
  • aku kawan dengan dia sebab aku nak tackle dia

see, semua ada sebab rite. tanye lah setiap orang pun.. banyak sebab musabab kuar berjela.. aku mengaku., aku pun ade jugak peranagi camni. but for me, kawan sejati tu ade nilai yang kita tak mampu nak cakap. means., kita kawan dengan dia takda sebab. kita selesa berkawan. orang kata ada kimia (chemistry) tak kekok untuk kongsi rahsia, boleh susah senang sama-sama.,, boleh share hobby even tak sama.. saling melengkapi. that's a TRUE FRIEND.

wif kawan-kawan
and, nak berkawan tu biarlah ikhlas. walaupu kita tak berhak nak judge keikhlasan orang.. kita boleh rase.. ikhlas tu tak nampak oleh mata, but we can feel it. tahulah busy, banyak esaimen, sibuk dating.. at least kat fesbuk tu kalau orang tegur, jawab la..if busy cakap la busy.. kita pun juz nak berkawan. if  kamu asyik nak 'do i care what i care'  je, tak payah la 'add friend' 'approve friend' tu.. eh, mesti kau kata aku sentap kan. haha. yez, kadang2 aku terasa.. eleh, bukan aku sorang je rase macam ni kot..

sama lah jugak kalau kat luar,, nampak kawan lama buat macam tak nampak je. macam lah lain sangat muka aku. belum ade rupa mak orang lagik. hehek:D ke aku je tak pasan rupa aku ni? hakakaka ;p

takdenye kalau makan cili rase tomato kan? kau orang pikir2 kan laa ek. :D

sekian. wassalam.

No comments: