Tuesday, June 7, 2011

Lecturers

assalamualaikum :D

Takdelah nak mukadimah pepanjang macam some bloggers yg idea mencurah dari langit tu. haha. tak ghoti den do.. ;p ohya, dashboard baru ni buat aku terpanaa seketika. boleh tahan ahcunnya kan. pujian untuk pembuat blogspot.com ni. eh, aku tak tau la sape buat. mark zuckerberg fesbuk tu aku kenalla. (haha. kenal konon2 kawan kamceng) -_-"

aku suka certain pensyarah kat uitm ni. haha. suka oke, means aku selesa cara diaorg ajar. bagi subjek biology, setakat ni, aku belum suka sape2. haha. boleh laa kalau nak suka yang sem 1 punya sebab sem 3 tak belaja un lagi. hakhakhakpui. sem 1 madam noer. agak bagus la cara dia mengajar, bagi tutorials..memang test2 n quiz2 yg dia bg stail final exam punye format. hee. and aku suka die sebab festime aku dapat A- untuk bio. hahaa. kau orang takpayah gelak sbb aku tak segenius kau orang. -_-"

next subjek is chemistry. oh, disebabkan due semester hadap muke beliau. maka, secara kuase vetonye, aku suke beliau. mase sem 1, rumet aku ckp beliau hensem. ahha. bagi aku biase je. mase mulee kelas dulu, aku x berape nak paham sbb english beliau agak bercampur loghat terengganu. sebenarnye lagi, aku sejak kecik form4 tak minat subjek kimia. namun, ke-style-an beliau mengajar serta lawak2 spontan beliau mencurahkan A- jugak untuk subjek ni pade sem lepas. thanks sir nazmi :) teringat kat fesbuk-:

cik kay: cik f balik ganu belikan kopok(keropok) sira
sir nazmi: kalau g ganu, nak beli brg cakap loghat ganu, dpt less
cik f: sir, saye tahu 'chemical bong(bond)' je sir :D
sir nazmi: kamu cakap je 'chemical bong' byk kali..

hahaha.

physics, cukup la aku katakan, aku belum jumpe yang betul2 best. hehe. denga citer, this sem lec is quite good and best blaja ngan dia. hopefully its true la akn :D pemerhatian, ramai student dpt A ngan dia :)) semangat berkobar! hee~

aku pembenci addmaths. spm pun cukup makan c tambah je. haha. tibe2 mase dapat tau kat sini kena blaja calculus yg lagi doubletripple susah dari addmath, perut aku senak empatbelassaat. before masuk u, aku tanye sumone kat um:

cik kay: calculus tu susah tak?
kawan: ala, macam addmath je...
cik kay: ouh....(gelisah)
kawan: tapi lagi susah laa 
cik kay : (pengsan) <---- hanya effect konon2. keadaan sebenar tak dapat digambarkan. 

so, right now, aku selaluu rasa : apesal la aku tak boley catchup addmath dulu. calculus 1 bole dpt A- (wink2) hahahahahahakpui. oh ya, million thanks madam dina :)

subjek ctu (agame) pun tak kurang hebadnye, rasenye paling senang skor. malulah kalau orang islam takboleh skor subjek ni. memang tak same langsung macam spm, sbb kat sini satu perkare je bermacam2 definisi dia sertakan dlm satu buku. kena hafal je la... haha. i like all ctu lecturers. they all terbaik :)

okay, what's next?

oh yaa. bel subject aka english subjek. kat universiti, blaja silibus untuk exam MUET nnt. amik mase 5th sem k0t.. i loveeee sir Vicknes. yaww. he is supersporting and like to tell us stories. hahaha :D and he is a knowledgeable person. he likes to call us to speak during his lesson. oh, i hate dat so much -_-" haha. and i wonder where he is rite now.. seems like sumbody is missing u, sir. teehee;p

and last but not least, hbu (hiburan budak uitm) ahha. well, xde nye aku pernah suke lecturer hbu jpam ni haishh. no. no. never. hakhak xD

okayy, so, to conclude, semua pendidik adalah penggerak nadi anak bangsa. mereka layak dihargai :)

ouh no, i've something to do after this. see u later guys. dont shy-shy to drop ur comments k :DD

wassalam.

2 comments:

Unknown said...

eh ade dashboard baru ke? aku x nampak pon? huhu

katne?

ms kay said...

aku punye ade..kaler oren2., huhuu. ntah le, aku tkan dashbord kuar lain dari dlu yg kaler biru2..haha